Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Eelmiste teemade õppimiskogemuste ja raskuste arutelu

1. Sissejuhatus (3 min):

   – Juhendaja selgitab arutelu eesmärke: õppimiskogemuste jagamine, raskuste tuvastamine ja lahenduste leidmine.

   – Rõhutatakse avatud ja toetava õhkkonna olulisust.

2. Individuaalne refleksioon (5 min):

   – Osalejad mõtisklevad iseseisvalt järgmiste küsimuste üle:

     * Millised olid peamised asjad, mida õppisin eelmistest teemadest?

     * Millised aspektid olid kõige huvitavamad või kasulikumad?

     * Milliseid raskusi kogesin õppimisel?

     * Kuidas üritasin neid raskusi ületada?

3. Väikestes gruppides jagamine (10 min):

   – Osalejad jagatakse 3-4-liikmelistesse gruppidesse.

   – Iga osaleja jagab oma peamisi õppimiskogemusi ja raskusi (2-3 minutit igaühele).

   – Grupp arutab ühiselt võimalikke lahendusi tuvastatud raskustele.

4. Ühine arutelu (7 min):

   – Juhendaja juhib üldist arutelu, küsides:

     * Millised olid kõige sagedamini mainitud õppimiskogemused?

     * Millised raskused kordusid eri gruppides?

     * Milliseid huvitavaid või efektiivseid lahendusi leiti?

5. Ekspertabi (3 min):

   – Juhendaja pakub täiendavaid nõuandeid ja strateegiaid levinumate raskuste ületamiseks.

6. Edasiste õppimisvõimaluste tutvustamine (2 min):

   – Juhendaja tutvustab lühidalt lisaressursse või -tegevusi, mis võiksid aidata kindlaid raskusi ületada (nt lisamaterjalid, harjutused).

7. Refleksioon tulevikuks (5 min):

   – Osalejad kirjutavad üles:

     * Ühe strateegia, mida nad kavatsevad kasutada järgmiste teemade õppimisel.

     * Ühe aspekti oma õppimises, mida nad soovivad parandada.

8. Kokkuvõte (2 min):

   – Juhendaja võtab arutelu kokku, rõhutades peamisi õppetunde ja jagatud strateegiaid.

   – Julgustatakse osalejaid jätkuvalt reflekteerima oma õppimiskogemusi ja otsima abi, kui tekivad raskused.

Lisaideed:

– Luua “probleemide lahendamise pank”, kuhu kogutakse osalejate poolt leitud efektiivsed lahendused erinevatele õppimisraskustele.

– Pakkuda võimalust anonüümselt jagada oma raskusi, et juhendaja saaks neid järgmistel kohtumistel põhjalikumalt käsitleda.

– Julgustada osalejaid looma õppegruppe või leidma õpingukaaslasi, kellega regulaarselt kogemusi ja strateegiaid jagada.

See tegevus aitab osalejatel reflekteerida oma õppimisprotsessi üle, jagada kasulikke strateegiaid ja leida lahendusi kogetud raskustele. See soodustab ka ühtsustunde tekkimist grupis ja võib pakkuda motivatsiooni ning uusi ideid neile, kes on kogenud sarnaseid väljakutseid.