Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Eelmiste teemade õppimiskogemuste jagamine

1. Sissejuhatus (3 min):

   – Juhendaja selgitab kogemuste jagamise olulisust õppeprotsessis.

   – Tutvustatakse tegevuse struktuuri ja eesmärke.

2. Individuaalne mõtisklemine (5 min):

   – Osalejad mõtlevad järgmistele küsimustele:

     * Millised olid peamised asjad, mida õppisin eelmistest teemadest?

     * Mis oli minu jaoks kõige huvitavam või üllatavam?

     * Millised olid minu suurimad väljakutsed?

     * Kuidas ma neid väljakutseid ületasin?

3. Paaristöö: Kogemuste jagamine (5 min):

   – Osalejad jagatakse paaridesse.

   – Kumbki osaleja jagab oma kogemusi 3-4 minuti jooksul.

   – Partner kuulab aktiivselt ja võib esitada täpsustavaid küsimusi.

4. Grupi arutelu (5 min):

   – Juhendaja juhib grupiarutelu, küsides:

     * Millised olid kõige sagedamini mainitud õpitud asjad?

     * Milliseid sarnaseid väljakutseid kogesid mitmed osalejad?

     * Milliseid huvitavaid või loovaid õpistrateegiaid kasutati?

   – Osalejad jagavad oma tähelepanekuid ja kogemusi vabatahtlikult.

5. Õppimistehnikate jagamine (3 min):

   – Juhendaja palub osalejatel jagada konkreetseid tehnikaid või nippe, mis neil aitasid materjali omandada.

   – Need kirjutatakse tahvlile või ekraanile, et kõik saaksid neid näha ja vajadusel üles märkida.

6. Refleksioon tulevikuks (5 min):

   – Osalejad mõtlevad ja kirjutavad üles:

     * Ühe asja, mida nad tahavad jätkata samamoodi.

     * Ühe asja, mida nad tahavad teha teisiti või paremini.

7. Kokkuvõte (2 min):

   – Juhendaja võtab arutelu kokku, rõhutades peamisi õppetunde ja jagatud strateegiaid.

   – Julgustatakse osalejaid jätkama oma õppimiskogemuste reflekteerimist.

Lisaideed:

– Luua “õppimistehnikate pank” kursuse veebikeskkonnas, kuhu osalejad saavad lisada oma toimivaid strateegiaid.

– Pakkuda võimalust anonüümselt jagada oma väljakutseid, et juhendaja saaks neid järgmistel kohtumistel käsitleda.

– Korraldada “edu lugude” jagamise voor, kus osalejad saavad rääkida, kuidas nad mõne konkreetse raskuse ületasid.

See tegevus aitab osalejatel reflekteerida oma õppimisprotsessi üle, jagada kasulikke strateegiaid ja õppida üksteise kogemustest. See soodustab ka ühtsustunde tekkimist grupis ja võib pakkuda motivatsiooni ning uusi ideid neile, kes on kogenud raskusi.