1. Eelmise perioodi eesmärkide ülevaatus (5 min):
– Osalejad vaatavad üle oma eelmise perioodi eesmärgid.
– Nad hindavad, millised eesmärgid saavutati ja millised mitte.
2. Refleksioon (5 min):
– Osalejad mõtisklevad järgmistele küsimustele:
* Mis aitas mul eesmärke saavutada?
* Mis takistas eesmärkide saavutamist?
* Mida ma õppisin oma eelmistest eesmärkidest?
3. Uute eesmärkide seadmine (10 min):
– Osalejad seavad 2-3 SMART-eesmärki järgmiseks õppeperioodiks.
– Näited:
* “Õpin iga päev 10 uut sõna perekonna ja igapäevaste tegevuste teemal.”
* “Kirjutan iga nädal ühe 100-sõnalise teksti oma igapäevaelust.”
* “Vaatan kaks korda nädalas 10-minutilist eestikeelset videot.”
4. Paaristöö: Eesmärkide arutelu (5 min):
– Osalejad jagavad oma eesmärke paarilisega.
– Nad annavad üksteisele tagasisidet eesmärkide SMART-ile vastavuse osas.
5. Tegevuskava koostamine (5 min):
– Osalejad koostavad iga eesmärgi jaoks konkreetsed tegevussammud.
– Näide:
Eesmärk: “Õpin iga päev 10 uut sõna.”
Tegevused:
1. Loon Quizlet’is sõnakaardid.
2. Kasutan hommikukohvi ajal 10 minutit sõnade kordamiseks.
3. Kirjutan õhtul iga uue sõnaga ühe lause.
6. Motivatsioonistrateegia (5 min):
– Osalejad mõtlevad, kuidas nad ennast motiveerivad eesmärkide saavutamisel.
– Nad kirjutavad üles, kuidas nad plaanivad ennast premeerida eesmärkide saavutamise eest.
7. Kokkuvõte ja jagamine (2 min):
– Mõned vabatahtlikud jagavad oma eesmärke ja tegevusplaane grupiga.
– Juhendaja annab üldist tagasisidet ja soovitusi.
Lisaideed:
– Luua “eesmärkide seinaplakat”, kuhu kõik saavad oma eesmärgid kirja panna.
– Julgustada osalejaid leidma “õpingukaaslane”, kellega regulaarselt oma edasijõudmisest rääkida.
– Luua digitaalne platvorm (nt Google Sheets), kus osalejad saavad oma edasijõudmist jälgida ja jagada.
See tegevus aitab osalejatel seada konkreetsed ja realistlikud eesmärgid järgmiseks õppeperioodiks, võttes arvesse oma eelmisi kogemusi. See suurendab nende pühendumust ja motivatsiooni ning annab selge tegevuskava edasisteks õpinguteks.