1. Tutvustus (2 min):
Selgitage õppijatele, et kursuse lõpuni on jäänud viimane periood ning nüüd on aeg seada konkreetsed eesmärgid selle aja jaoks.
2. Individuaalne mõtisklemine (5 min):
Paluge õppijatel individuaalselt mõelda järgmistele küsimustele:
– Millised on minu tugevused eesti keele õppimisel praegu?
– Millised valdkonnad vajavad veel arendamist?
– Mida ma tahan kindlasti saavutada enne kursuse lõppu?
3. Eesmärkide seadmine (8 min):
Paluge õppijatel kirja panna 2-3 konkreetset eesmärki viimaseks perioodiks. Eesmärgid peaksid olema SMART (spetsiifilised, mõõdetavad, saavutatavad, realistlikud ja ajaliselt piiritletud). Näiteks:
– Õpin selgeks 50 uut sõna seoses tööga (13. peatükk: Minu karjäär)
– Harjutan igapäevaselt 10 minutit eesti keeles rääkimist, kasutades Keelekliki materjale
– Kirjutan ühe lühikese essee (100 sõna) Eesti tähtpäevadest (16. peatükk: Palju õnne!)
4. Paaristöö ja tagasiside (5 min):
Paluge õppijatel jagada oma eesmärke paarilisega. Paarilised annavad üksteisele tagasisidet ja soovitusi eesmärkide täpsustamiseks või täiendamiseks.
Lisaideed:
1. Eesmärkide visualiseerimine:
Paluge õppijatel joonistada või koostada kollaažpilt oma eesmärkidest. See aitab eesmärke paremini meelde jätta ja motivatsiooni hoida.
2. Eesmärkide jagamine rühmaga:
Looge ühine veebidokument või tahvel (nt Padlet), kuhu kõik saavad oma eesmärgid postitada. See loob ühtsustunde ja võimaldab üksteist toetada.
3. Eesmärkide saavutamise plaan:
Paluge õppijatel koostada nädalane plaan oma eesmärkide saavutamiseks, määrates kindlaks konkreetsed tegevused ja ajad.
4. Motivatsioonikirja kirjutamine:
Õppijad kirjutavad endale motivatsioonikirja, mille nad avavad kursuse viimasel kohtumisel. Kirjas kirjeldavad nad, miks need eesmärgid on neile olulised ja kuidas need aitavad neil eesti keelt paremini omandada.
5. Eesmärkide täitmise jälgimine:
Looge süsteem (nt veebirakendus või paberileht), kus õppijad saavad märkida oma edusamme eesmärkide saavutamisel. See aitab hoida motivatsiooni ja jälgida arengut.