Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Grammatika: Omadussõnad ja võrdlusastmed

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Tutvustage lühidalt omadussõnade võrdlusastmeid (algvõrre, keskvõrre, ülivõrre).

   – Tooge näiteid: suur – suurem – kõige suurem

2. Võrdlusastmete moodustamine (10 min):

   – Selgitage, kuidas moodustatakse keskvõrre ja ülivõrre.

   – Näidake, kuidas keskvõrre moodustatakse tunnuse -m abil, nt hele-heleda-heledam.

   – Tutvustage erandsõna “hea” käitumist: hea-parem-parim.

3. Harjutus: Omadussõnade muutmine (10 min):

   – Andke õppijatele nimekiri omadussõnadest ja paluge neil moodustada keskvõrre ja ülivõrre.

   – Näiteks: pikk, ilus, soe, külm, odav, kallis, vana, noor.

4. Võrdlemine “kui” ja “-st” kasutamisega (10 min):

   – Tutvustage konstruktsioone “… on … kui …” ja “… on …-st …”

   – Näide: “Jaan on pikem kui Mari” või “Jaan on Marist pikem”

   – Harjutus: Paluge õppijatel võrrelda erinevaid esemeid või inimesi klassis.

5. Mäng: “Kes on kõige …?” (10 min):

   – Õppijad moodustavad ringi ja igaüks ütleb ühe omadussõna ülivõrdes, mis teda iseloomustab.

   – Näiteks: “Ma olen kõige lõbusam”, “Ma olen kõige sportlikum” jne.

Lisaideed:

1. Pildivõrdlus:

   – Näidake õppijatele kahte sarnast, kuid erinevustega pilti.

   – Paluge neil leida ja kirjeldada erinevusi, kasutades võrdlusastmeid.

2. Omadussõnade kategoriseerimine:

   – Jagage õppijad gruppidesse ja andke igale grupile kategooria (nt ilm, toit, inimesed).

   – Paluge neil leida võimalikult palju omadussõnu oma kategooria kohta ja moodustada nendest võrdlusastmed.

3. Loomade võrdlemine:

   – Kasutage erinevate loomade pilte ja paluge õppijatel neid võrrelda.

   – Näiteks: “Elevant on suurem kui hiir”, “Gepard on kõige kiirem loom” jne.

4. Rollimäng: “Poes”:

   – Õppijad mängivad läbi olukorra poes, kus nad peavad võrdlema erinevaid tooteid.

   – Näiteks: “See seelik on ilusam kui teine, aga kallim.”

5. Kirjalik ülesanne:

   – Paluge õppijatel kirjutada lühike jutt, kasutades vähemalt 5 omadussõna võrdlusastmetes.

Need tegevused aitavad õppijatel omandada ja kinnistada omadussõnade võrdlusastmete kasutamist erinevates kontekstides.