Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Grammatika: Pöörded ja ajad

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Juhendaja selgitab pöörete ja aegade olulisust eesti keeles.

   – Antakse lühiülevaade teema struktuurist.

2. Pöörded (10 min):

   – Tutvustatakse eesti keele kuut pööret:

     * Mina (ma) – ainsuse 1. pööre

     * Sina (sa) – ainsuse 2. pööre

     * Tema (ta) – ainsuse 3. pööre

     * Meie (me) – mitmuse 1. pööre

     * Teie (te) – mitmuse 2. pööre

     * Nemad (nad) – mitmuse 3. pööre

   – Näidatakse, kuidas pöördelõpud muutuvad erinevate tegusõnade puhul.

3. Ajad (15 min):

   – Tutvustatakse eesti keele põhilisi ajavorme:

     * Olevik (nt ma õpin)

     * Lihtminevik (nt ma õppisin)

     * Täisminevik (nt ma olen õppinud)

     * Enneminevik (nt ma olin õppinud)

   – Selgitatakse iga aja kasutamist ja moodustamist.

4. Praktiline harjutus: Pööramine (5 min):

   – Osalejad pööravad erinevaid tegusõnu kõigis pööretes (nt elama, õppima, lugema).

   – Juhendaja kontrollib ja parandab vajadusel.

5. Praktiline harjutus: Aegade kasutamine (5 min):

   – Osalejad moodustavad lauseid erinevates aegades (nt “Ma õpin eesti keelt”, “Ma õppisin eile eesti keelt”, “Ma olen eesti keelt õppinud kaks aastat”).

6. Grupi arutelu: Raskused ja küsimused (3 min):

   – Osalejad jagavad, millised aspektid tunduvad keerulised.

   – Juhendaja vastab tekkinud küsimustele.

7. Kokkuvõttev harjutus (2 min):

   – Juhendaja ütleb lauseid erinevas ajas ja pöördes, osalejad peavad tuvastama õige aja ja pöörde.

Lisaideed:

– Kasutada värvilisi kaarte erinevate aegade ja pöörete visualiseerimiseks.

– Luua “pöörete ja aegade bingo” mäng grammatika kinnistamiseks.

– Pakkuda lisamaterjale ja veebipõhiseid harjutusi neile, kes soovivad teemat põhjalikumalt õppida.

See grammatikatund aitab osalejatel mõista eesti keele pöörete ja aegade süsteemi, mis on keele struktuuri mõistmise ja korrektse kasutamise seisukohalt kriitilise tähtsusega. Praktilised harjutused aitavad kinnistada teoreetilisi teadmisi ja muudavad õppimise interaktiivsemaks.