1. Grammatika kiirülevaade (10 min):
– Õpetaja teeb lühikese esitluse või kasutab tahvlit, et anda kiire ülevaade kõigist olulistest grammatikateemadest.
– Teemad võiksid hõlmata: käänded, pöörded, tegusõna ajad, käskiv kõneviis, tingiv kõneviis, umbisikuline tegumood, ühendverbid jne.
2. Grammatika bingo (10 min):
– Õpilased saavad bingolehe erinevate grammatikaterminitega.
– Õpetaja esitab näitelauseid või küsimusi, õpilased märgivad ära vastava grammatikateema oma lehel.
– Kes saab esimesena bingo, peab selgitama kõiki oma märgitud teemasid.
3. Küsimuste ja vastuste voor (10 min):
– Õpilased saavad esitada küsimusi kõigi grammatikateemade kohta, mis on neile ebaselged.
– Õpetaja vastab küsimustele ja toob näiteid.
Lisaideed:
1. Grammatika pusle:
– Valmistage ette kaardid erinevate grammatikareeglite ja näidetega.
– Õpilased peavad sobitama reeglid õigete näidetega.
2. Veatuvastuse võistlus:
– Esitage õpilastele lauseid, mis sisaldavad grammatikavigu.
– Õpilased peavad vead leidma ja parandama.
3. Grammatika rollimäng:
– Õpilased saavad rollid (nt “Ma olen käskiv kõneviis”, “Ma olen umbisikuline tegumood” jne).
– Nad peavad esitama dialoogi, kasutades oma grammatikavormi võimalikult palju.
4. Grammatika kaardimäng:
– Looge kaardid erinevate grammatikateemadega.
– Õpilased tõmbavad kaardi ja peavad moodustama lause, kasutades seda grammatikateemat.
5. Grammatika jäämurdja:
– Iga õpilane saab grammatikateema.
– Nad peavad leidma teise õpilase, kelle teema sobib nende omaga (nt “minevik” ja “täisminevik”).
– Koos moodustavad nad lause, mis sisaldab mõlemat teemat.
Need tegevused aitavad korrata grammatikat interaktiivsel ja lõbusal viisil, suurendades õpilaste kaasatust ja aidates kinnistada õpitut.