Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Juhitud vestluse metoodika

Ettevalmistus:

    • Määratlege vestluse eesmärk ja peamised teemad.
    • Valmistage ette võtmeküsimused ja potentsiaalsed suunavad küsimused.

    Sissejuhatus (2-3 min):

      • Tutvustage vestluse teemat ja eesmärki.
      • Seadke positiivne ja avatud õhkkond.

      Avatud küsimused (5-7 min):

        • Alustage laiemate, avatud küsimustega, et julgustada osalemist.
        • Näiteks: “Millised teemad on teile kõige enam raskusi valmistanud?”

        Fookuse kitsendamine (10-15 min):

          • Liikuge spetsiifilisemate küsimuste juurde.
          • Uurige sügavamalt esile kerkinud probleeme.

          Aktiivne kuulamine ja peegeldamine:

            • Kuulake tähelepanelikult õppijate vastuseid.
            • Peegeldage ja parafraseerige nende mõtteid, et kontrollida arusaamist.

            Suunamine ja ümbersõnastamine:

              • Vajadusel suunake vestlust tagasi peateemale.
              • Aidake õppijatel oma mõtteid selgemalt sõnastada.

              Kaasamine:

                • Julgustage kõiki osalema, pöördudes otse vähem aktiivsete õppijate poole.
                • Kasutage fraase nagu “Kas keegi soovib midagi lisada?” või “Mida teised sellest arvavad?”

                Kokkuvõtted ja üldistamine (iga 5-7 min järel):

                  • Tehke lühikokkuvõtteid arutatud punktidest.
                  • Aidake õppijatel luua seoseid erinevate teemade vahel.

                  Probleemide lahendamine:

                    • Julgustage õppijaid pakkuma lahendusi esile kerkinud probleemidele.
                    • Suunake neid leidma praktilisi viise õpitu rakendamiseks.

                    Lõpetamine (3-5 min):

                    • Tehke lõplik kokkuvõte peamistest arutatud punktidest.
                    • Määratlege järgmised sammud või kodused ülesanded.
                    • Lõpetage positiivse noodiga, tänades osalejaid panuse eest.

                    Refleksioon:

                    • Pärast vestlust analüüsige, mis läks hästi ja mida saaks parandada.
                    • Märkige üles olulised punktid edasise õppetöö planeerimiseks.

                      Selle metoodika rakendamisel on oluline olla paindlik ja valmis kohanduma vastavalt grupi dünaamikale ja esile kerkivatele teemadele.