Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Keeleõppe harjutus: “Minu keeleõppe teekond”

Ettevalmistus:

– Õpetaja valmistab ette näidisesitluse oma keeleõppe teekonnast

– Tahvel või suur paber, kuhu kirjutada refleksiooniks olulised punktid

Tegevuse käik:

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Õpetaja selgitab harjutuse eesmärki ja näitab oma lühikest näidisesitlust

   – Õpetaja kirjutab tahvlile/paberile refleksioonipunktid:

     * Minu alguspunkt

     * Minu eesmärgid kursuse alguses

     * Kõige kasulikumad teemad/harjutused

     * Suurimad väljakutsed

     * Minu suurimad edusammud

     * Kus ma praegu olen

     * Minu järgmised sammud

2. Individuaalne ettevalmistus (10 min):

   – Õppijad valmistavad ette lühikese esitluse (2-3 min) oma keeleõppe teekonnast

   – Nad võivad kasutada Keelekliki materjale, oma märkmeid või portfooliot

3. Esitlused (20 min):

   – Iga õppija esitleb oma keeleõppe teekonda (2-3 min)

   – Teised kuulavad ja valmistavad ette vähemalt ühe küsimuse või positiivse kommentaari

4. Kokkuvõte ja refleksioon (5 min):

   – Õpetaja teeb lühikese kokkuvõtte kuuldust

   – Õppijad jagavad, mida nad õppisid teiste kogemustest

Lisaideed:

1. Keeleõppe teekonna visuaalne kujutamine:

   Õppijad joonistavad oma keeleõppe teekonna kui tee või jõe, märkides olulised punktid (nt “Esimene vestlus eesti keeles”, “Esimene eestikeelne raamat”) ja lisades emotikone, mis väljendavad nende tundeid eri etappidel.

2. Keeleõppe “Supertähed”:

   Õppijad annavad üksteisele “auhindu” erinevates kategooriates, nt “Kõige järjekindlam õppija”, “Kõige loomingulisem keelekasutaja”, “Suurim edasiminek häälduses” jne.

3. Tulevikuvisiooni loomine:

   Õppijad kirjutavad lühikese kirja oma “tuleviku minale” ühe aasta pärast, kirjeldades, mida nad soovivad eesti keeles saavutada ja kuidas nad plaanivad seda teha.

4. Keeleõppe soovituste “puu”:

   Õppijad kirjutavad sedelitele oma parimad õppimisnippe ja kinnitavad need suurele paberist puule. See jääb klassiruumi kui inspiratsiooniallikas.

5. Digitaalne keeleõppe päevik:

   Õppijad loovad lühikese digitaalse esitluse (nt PowerPoint, Prezi) oma keeleõppe teekonnast, lisades pilte, lühikesi videoklippe või helisalvestisi oma arengust.