Ettevalmistus:
– Korrake koos õpilastega üle olulisemad kodu kirjeldamisega seotud sõnad ja väljendid.
– Valmistage ette mõned näidislaused kodu kirjeldamiseks.
Harjutuse käik:
1. Sissejuhatus (5 min):
– Tutvustage harjutuse eesmärki ja selgitage, et õpilased hakkavad kirjeldama oma unistuste kodu.
– Kirjutage tahvlile mõned suunavad küsimused, näiteks:
– Kus asub sinu unistuste kodu?
– Mitu tuba seal on?
– Milline on sinu lemmiktuba?
– Mis on sinu kodu juures erilist?
2. Individuaalne töö (15 min):
– Paluge õpilastel joonistada või visandada oma unistuste kodu.
– Seejärel laske neil kirjutada 5-7 lauset oma unistuste kodu kohta, kasutades õpitud sõnavara.
3. Paaristöö (10 min):
– Jagage õpilased paaridesse.
– Paluge neil oma unistuste kodu paarilisele kirjeldada, kasutades joonistust ja kirjutatud lauseid.
– Paarilised esitavad üksteisele täpsustavaid küsimusi.
4. Esitlemine klassile (10 min):
– Valige mõned vabatahtlikud, kes kirjeldavad oma unistuste kodu kogu klassile.
– Julgustage teisi õpilasi esitama küsimusi.
5. Kokkuvõte ja tagasiside (5 min):
– Arutlege koos, milliseid uusi või huvitavaid ideid kuulsite.
– Kiitke õpilasi hea keelekasutuse eest ja tooge välja mõned head näited.
Lisaideed:
1. “Unistuste kodu” kollaaž:
– Laske õpilastel luua kollaaž oma unistuste kodust, kasutades ajakirjadest väljalõigatud pilte.
– Õpilased lisavad kollaažile eestikeelsed sildid ja lühikesed kirjeldused.
2. Virtuaalne kodutuur:
– Kasutage veebipõhist 3D kodu disaini programmi (nt Roomstyler), et õpilased saaksid luua virtuaalse versiooni oma unistuste kodust.
– Õpilased teevad eestikeelse “virtuaaltuuri” oma loodud kodus.
3. “Kodu müümise” rollimäng:
– Õpilased mängivad kinnisvaramaaklereid, kes püüavad “müüa” oma unistuste kodu.
– Teised õpilased on potentsiaalsed ostjad, kes esitavad küsimusi.
4. Kodu kirjeldamise bingo:
– Looge bingoleht erinevate kodu osade ja omaduste kirjeldustega.
– Õpilased kuulavad üksteise kirjeldusi ja märgivad kuuldud elemendid oma bingolehel.
5. Ajas rändamine:
– Paluge õpilastel kirjeldada oma unistuste kodu 50 aasta pärast, kasutades tulevikku väljendavaid sõnu ja väljendeid.
Need harjutused aitavad õpilastel praktiseerida kodu kirjeldamist eesti keeles loomingulises ja kaasahaaravas keskkonnas.