Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Keeleõppe harjutus: “Minu unistuste kodu” kirjeldamine

Ettevalmistus:

– Korrake koos õpilastega üle olulisemad kodu kirjeldamisega seotud sõnad ja väljendid.

– Valmistage ette mõned näidislaused kodu kirjeldamiseks.

Harjutuse käik:

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Tutvustage harjutuse eesmärki ja selgitage, et õpilased hakkavad kirjeldama oma unistuste kodu.

   – Kirjutage tahvlile mõned suunavad küsimused, näiteks:

     – Kus asub sinu unistuste kodu?

     – Mitu tuba seal on?

     – Milline on sinu lemmiktuba?

     – Mis on sinu kodu juures erilist?

2. Individuaalne töö (15 min):

   – Paluge õpilastel joonistada või visandada oma unistuste kodu.

   – Seejärel laske neil kirjutada 5-7 lauset oma unistuste kodu kohta, kasutades õpitud sõnavara.

3. Paaristöö (10 min):

   – Jagage õpilased paaridesse.

   – Paluge neil oma unistuste kodu paarilisele kirjeldada, kasutades joonistust ja kirjutatud lauseid.

   – Paarilised esitavad üksteisele täpsustavaid küsimusi.

4. Esitlemine klassile (10 min):

   – Valige mõned vabatahtlikud, kes kirjeldavad oma unistuste kodu kogu klassile.

   – Julgustage teisi õpilasi esitama küsimusi.

5. Kokkuvõte ja tagasiside (5 min):

   – Arutlege koos, milliseid uusi või huvitavaid ideid kuulsite.

   – Kiitke õpilasi hea keelekasutuse eest ja tooge välja mõned head näited.

Lisaideed:

1. “Unistuste kodu” kollaaž:

   – Laske õpilastel luua kollaaž oma unistuste kodust, kasutades ajakirjadest väljalõigatud pilte.

   – Õpilased lisavad kollaažile eestikeelsed sildid ja lühikesed kirjeldused.

2. Virtuaalne kodutuur:

   – Kasutage veebipõhist 3D kodu disaini programmi (nt Roomstyler), et õpilased saaksid luua virtuaalse versiooni oma unistuste kodust.

   – Õpilased teevad eestikeelse “virtuaaltuuri” oma loodud kodus.

3. “Kodu müümise” rollimäng:

   – Õpilased mängivad kinnisvaramaaklereid, kes püüavad “müüa” oma unistuste kodu.

   – Teised õpilased on potentsiaalsed ostjad, kes esitavad küsimusi.

4. Kodu kirjeldamise bingo:

   – Looge bingoleht erinevate kodu osade ja omaduste kirjeldustega.

   – Õpilased kuulavad üksteise kirjeldusi ja märgivad kuuldud elemendid oma bingolehel.

5. Ajas rändamine:

   – Paluge õpilastel kirjeldada oma unistuste kodu 50 aasta pärast, kasutades tulevikku väljendavaid sõnu ja väljendeid.

Need harjutused aitavad õpilastel praktiseerida kodu kirjeldamist eesti keeles loomingulises ja kaasahaaravas keskkonnas.