Ettevalmistus:
1. Koostage nimekiri levinumatest sümptomitest ja haigustest eesti keeles.
2. Valmistage ette rollimängu kaardid arsti ja patsiendi rollidega.
3. Printige välja või joonistage tahvlile inimkeha pilt koos kehaosade nimetustega.
Tegevuse käik:
1. Sissejuhatus (5 min):
– Tutvustage lühidalt arsti juures käimisega seotud põhisõnavara.
– Korrake üle kehaosade nimetused, kasutades pilti.
2. Sõnavara kinnistamine (10 min):
– Mängige “Kehaosade labürint” (mainitud 11. teema all): õpilased juhatavad paarilise läbi kujuteldava labürindi, kasutades kehaosade nimetusi.
3. Rollimängu ettevalmistus (5 min):
– Jagage õpilased paaridesse.
– Selgitage rollimängu reegleid ja eesmärke.
– Andke igale paarile rollimängu kaardid (üks arst, teine patsient).
4. Rollimäng (20 min):
– Paarid mängivad läbi arsti vastuvõtu stseeni.
– Patsient kirjeldab oma sümptomeid ja vastab arsti küsimustele.
– Arst küsib täpsustavaid küsimusi, annab nõu ja “kirjutab välja” ravimid.
– Poolaja möödudes vahetavad õpilased rollid.
5. Tagasiside ja arutelu (5 min):
– Küsige õpilastelt, millised väljendid olid kõige kasulikumad.
– Arutage, millised olukorrad olid kõige keerulisemad ja kuidas nendega toime tulla.
Lisaideed:
1. “Sümptomite Bingo”: Koostage bingolehed erinevate sümptomitega. Õpetaja kirjeldab sümptomit eesti keeles, õpilased märgivad selle oma lehel.
2. “Apteegis”: Lisage rollimängu kolmas osaline – apteeker. Pärast arsti külastust läheb patsient apteeki ravimeid ostma.
3. “Tervislike eluviiside plakat”: Õpilased koostavad väikestes gruppides plakati tervislike eluviiside kohta, kasutades õpitud sõnavara.
4. “Kiirabi kutsumine”: Harjutage telefonivestlust, kus üks õpilane on hädasolija ja teine kiirabitöötaja.
5. “Tervisemäng”: Looge lauamäng, kus õpilased liiguvad mängulaual, vastates tervise ja meditsiiniga seotud küsimustele eesti keeles.
Need harjutused aitavad õpilastel praktiseerida tervisega seotud sõnavara ja väljendeid erinevates kontekstides, muutes õppimise mängulisemaks ja interaktiivsemaks.