Ettevalmistus:
– Valmista ette “poe” keskkond klassiruumis (nt lauad toodete ja kassaga)
– Prindi välja või kirjuta tahvlile toodete nimetused ja hinnad
– Valmista ette “raha” ja ostukorvid
Tegevuse käik:
1. Sissejuhatus (5 min):
– Tutvusta harjutuse eesmärki ja korda üle põhilised väljendid (nt “Palun üks…”, “Kui palju see maksab?”, “Kas teil on…?”)
2. Demonstratsioon (5 min):
– Õpetaja ja üks vabatahtlik õpilane näitavad ette lühikese dialoogi poes
3. Ettevalmistus (5 min):
– Jaga õpilased paaridesse (müüja ja ostja)
– Anna igale ostjale ostunimekiri ja “raha”
4. Rollimäng (20 min):
– Paarid mängivad läbi poes käimise stseeni
– Ostja püüab osta kõik nimekirjas olevad asjad
– Müüja vastab küsimustele, ütleb hindu ja arvutab kogusumma
– Poolaja peal vahetavad õpilased rolle
5. Tagasiside ja arutelu (10 min):
– Küsi õpilastelt, millised väljendid olid kerged/rasked
– Aruta läbi levinumad vead ja paku lahendusi
– Julgusta õpilasi jagama häid näiteid või huvitavaid olukordi, mis tekkisid
6. Kokkuvõte (5 min):
– Korda üle põhilised õpitud väljendid
– Anna kodune ülesanne: kirjutada lühike dialoog poes käimise kohta
Lisavõimalused:
– Keerulisema versiooni puhul lisa olukordi (nt toode on otsas, klient soovib tagastada kaupa)
– Kasuta päris tootepakendeid autentsuse suurendamiseks
– Filmi mõned dialoogid ja analüüsige neid hiljem koos
See harjutus aitab õpilastel praktiseerida reaalset keelekasutust turvalises keskkonnas ja valmistab neid ette päris poes käimiseks.