1. Sissejuhatus (5 min):
– Juhendaja selgitab harjutuse eesmärke: igapäevaste tegevuste sõnavara praktiseerimine ja ajaga seotud väljendite kasutamine.
– Tutvustatakse põhilisi fraase ja struktuure, mida päevakava kirjeldamisel kasutatakse.
2. Ettevalmistus (10 min):
– Osalejad koostavad oma tüüpilise päevakava eesti keeles.
– Juhendaja kirjutab tahvlile või näitab ekraanil abistavaid väljendeid:
* “Ma ärkan kell…”
* “Pärast seda ma…”
* “Tavaliselt ma…”
* “Lõuna ajal…”
* “Õhtul ma…”
3. Paaristöö: Päevakava harjutamine (10 min):
– Osalejad jagatakse paaridesse.
– Kumbki osaleja esitleb oma päevakava partnerile (3-4 minutit igaühele).
– Partner kuulab ja esitab vähemalt kaks küsimust päevakava kohta.
4. Grupi ees esitlemine (15 min):
– 4-5 vabatahtlikku esitlevad oma päevakava kogu grupile (2-3 minutit igaühele).
– Teised kuulavad ja valmistavad ette vähemalt ühe küsimuse iga esitluse kohta.
5. Küsimuste ja vastuste voor (3 min):
– Pärast iga esitlust vastavad esinejad kuulajate küsimustele.
6. Keeleline tagasiside (5 min):
– Juhendaja annab üldist tagasisidet keelekasutuse kohta, tuues välja häid näiteid ja parandades levinumaid vigu.
– Rõhutatakse edukaid keelelisi konstruktsioone ja uut sõnavara, mida osalejad kasutasid.
7. Refleksioon (2 min):
– Osalejad jagavad, mis oli nende jaoks selle harjutuse juures kõige kasulikum või huvitavam.
Lisaideed:
– Julgustada osalejaid kasutama mitmekesist sõnavara ja ajaga seotud väljendeid (nt “iga päev”, “kord nädalas”, “hommikuti”).
– Pakkuda võimalust kirjutada oma päevakava digiplatvormile (nt kursuse foorumisse), kus teised saavad seda kommenteerida.
– Luua “klassi päevakava”, mis kombineerib erinevate osalejate tegevusi, et näidata erinevaid elustiile ja harjumusi.
See harjutus aitab osalejatel praktiseerida igapäevaste tegevuste kirjeldamist eesti keeles, arendades samal ajal nii rääkimis- kui ka kuulamisoskust. See soodustab ka kultuuridevahelist mõistmist, kuna osalejad saavad võrrelda oma igapäevaseid rutiine.