Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Keeleõppe harjutuse: “Minu päevakava” esitlemine

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Juhendaja selgitab harjutuse eesmärke: igapäevaste tegevuste sõnavara praktiseerimine ja ajaga seotud väljendite kasutamine.

   – Tutvustatakse põhilisi fraase ja struktuure, mida päevakava kirjeldamisel kasutatakse.

2. Ettevalmistus (10 min):

   – Osalejad koostavad oma tüüpilise päevakava eesti keeles.

   – Juhendaja kirjutab tahvlile või näitab ekraanil abistavaid väljendeid:

     * “Ma ärkan kell…”

     * “Pärast seda ma…”

     * “Tavaliselt ma…”

     * “Lõuna ajal…”

     * “Õhtul ma…”

3. Paaristöö: Päevakava harjutamine (10 min):

   – Osalejad jagatakse paaridesse.

   – Kumbki osaleja esitleb oma päevakava partnerile (3-4 minutit igaühele).

   – Partner kuulab ja esitab vähemalt kaks küsimust päevakava kohta.

4. Grupi ees esitlemine (15 min):

   – 4-5 vabatahtlikku esitlevad oma päevakava kogu grupile (2-3 minutit igaühele).

   – Teised kuulavad ja valmistavad ette vähemalt ühe küsimuse iga esitluse kohta.

5. Küsimuste ja vastuste voor (3 min):

   – Pärast iga esitlust vastavad esinejad kuulajate küsimustele.

6. Keeleline tagasiside (5 min):

   – Juhendaja annab üldist tagasisidet keelekasutuse kohta, tuues välja häid näiteid ja parandades levinumaid vigu.

   – Rõhutatakse edukaid keelelisi konstruktsioone ja uut sõnavara, mida osalejad kasutasid.

7. Refleksioon (2 min):

   – Osalejad jagavad, mis oli nende jaoks selle harjutuse juures kõige kasulikum või huvitavam.

Lisaideed:

– Julgustada osalejaid kasutama mitmekesist sõnavara ja ajaga seotud väljendeid (nt “iga päev”, “kord nädalas”, “hommikuti”).

– Pakkuda võimalust kirjutada oma päevakava digiplatvormile (nt kursuse foorumisse), kus teised saavad seda kommenteerida.

– Luua “klassi päevakava”, mis kombineerib erinevate osalejate tegevusi, et näidata erinevaid elustiile ja harjumusi.

See harjutus aitab osalejatel praktiseerida igapäevaste tegevuste kirjeldamist eesti keeles, arendades samal ajal nii rääkimis- kui ka kuulamisoskust. See soodustab ka kultuuridevahelist mõistmist, kuna osalejad saavad võrrelda oma igapäevaseid rutiine.