1. Individuaalne refleksioon (10 min):
Õppijad täidavad refleksioonilehe järgmiste küsimustega:
– Millised on minu 3 suurimat saavutust eesti keele õppimisel selle kursuse jooksul?
– Mis oli minu jaoks kõige suurem väljakutse ja kuidas ma sellega toime tulin?
– Milline õpitud teema või oskus on mulle kõige kasulikum olnud igapäevaelus?
– Milliseid muutusi olen märganud oma enesekindluses eesti keele kasutamisel?
– Millised on minu 3 peamist eesmärki eesti keele õppimiseks järgmise 6 kuu jooksul?
2. Paaristöö (5 min):
Õppijad jagavad oma mõtteid paarilisega, andes üksteisele positiivset tagasisidet ja julgustust.
3. Grupivestlus (10 min):
Vabatahtlikud jagavad oma tähelepanekuid kogu grupiga. Õpetaja juhib arutelu, rõhutades ühiseid kogemusi ja edusamme.
4. Eesmärkide visualiseerimine (5 min):
Õppijad joonistavad või kirjutavad oma tulevikueesmärgid paberile, lisades konkreetsed sammud nende saavutamiseks.
Lisaideed:
1. “Keeleõppe teekonna kaart”:
Õppijad kujutavad oma keeleõppe teekonda visuaalselt kaardina, märkides olulised verstapostid, väljakutsed ja saavutused.
2. “Tuleviku mina” kiri:
Õppijad kirjutavad kirja oma “tuleviku minale” 1 aasta pärast, kirjeldades oma saavutusi ja arengut eesti keele õppimisel.
3. “Keeleõppe ajakapsel”:
Õppijad panevad oma eesmärgid ja unistused “ajakapslisse” (ümbrikku või karpi), mis avatakse järgmise kursuse alguses või 6 kuu pärast.
4. “Edu tähistamise rituaal”:
Grupp loob koos väikese tseremoonia või rituaali, et tähistada iga õppija individuaalseid saavutusi (nt sümboolne “keeleoskuse diplom”).
5. “Keeleõppe ressursside jagamine”:
Õppijad jagavad oma lemmikuid õppemeetodeid, rakendusi või ressursse, mis on neid kursuse jooksul aidanud, luues ühise “tööriistakasti” edasiseks õppimiseks.
Need tegevused aitavad õppijatel reflekteerida oma arengut, tunnustada saavutusi ja seada konkreetseid eesmärke edasisteks sammudeks eesti keele õppimisel.