1. Sissejuhatus (5 min):
– Selgitage õppijatele eestikeelse meedia kasutamise olulisust keeleõppes
– Arutlege, milliseid eestikeelseid meediakanaleid õppijad juba teavad või kasutavad
2. Eestikeelse meedia tutvustus (10 min):
– Tutvustage erinevaid eestikeelseid meediakanaleid:
* Uudisteportaalid: ERR, Postimees, Delfi
* Raadio: Vikerraadio, Raadio 2
* Televisioon: ETV, ETV+
* Ajakirjad: Eesti Naine, Imeline Teadus eesti keeles
* Podcast’id: “Eesti keele minutid”, “Müstiline Eesti”
– Näidake lühidalt, kuidas neid veebis leida ja kasutada
3. Praktiline ülesanne (10 min):
– Jagage õppijad paaridesse või väikestesse gruppidesse
– Paluge igal grupil valida üks eestikeelne meediakanal ja leida sealt üks lühike artikkel, uudislõik või videolõik
– Grupid tutvuvad valitud materjaliga ja leiavad sellest 3-5 uut sõna või väljendit
4. Arutelu ja kogemuste jagamine (5 min):
– Grupid tutvustavad lühidalt oma leitud materjali ja uusi sõnu/väljendeid
– Arutlege, kuidas saaks neid uusi teadmisi igapäevaelus kasutada
Lisaideed:
1. Eestikeelse meedia väljakutse:
– Julgustage õppijaid võtma vastu nädalane väljakutse, kus nad peavad iga päev vähemalt 10 minutit eestikeelset meediat tarbima
– Järgmisel kohtumisel jagage kogemusi ja leitud huvitavaid sõnu/väljendeid
2. Eestikeelne uudistepäevik:
– Õppijad peavad nädala jooksul lühikest päevikut, kuhu kirjutavad iga päev 1-2 lauset eestikeelsest uudistest õpitud info põhjal
– See aitab kinnistada uut sõnavara ja harjutada kirjutamist
3. Meediaklubi:
– Looge väike meediaklubi, kus õppijad kohtuvad regulaarselt (nt kord kuus), et arutada eestikeelsest meediast leitud huvitavaid teemasid
– See julgustab õppijaid regulaarselt eesti keelt kasutama ja arendab nende aruteluoskusi
4. Eestikeelsete subtiitrite kasutamine:
– Julgustage õppijaid vaatama oma lemmikfilme või -sarju eestikeelsete subtiitritega
– See aitab seostada kuuldud võõrkeelt eestikeelse tekstiga ja parandab lugemisoskust
5. Sotsiaalmeedia eesti keeles:
– Soovitage õppijatel jälgida mõnda eestikeelset sotsiaalmeedia kontot (nt Instagram, Facebook) vastavalt nende huvidele
– See aitab õppida igapäevast ja kaasaegset keelekasutust
Need strateegiad ja lisaideed aitavad õppijatel luua rohkem kokkupuutepunkte eesti keelega väljaspool formaalset õpikeskkonda, mis omakorda toetab nende keeleoskuse arengut ja motivatsiooni.