1. Sissejuhatus (5 min):
– Selgitage, et keeleõpe on pikaajaline protsess ja motivatsiooni hoidmine on oluline edu saavutamiseks.
– Paluge õppijatel mõelda, mis neid motiveerib eesti keelt õppima.
2. Motivatsiooniallikate kaardistamine (10 min):
– Jagage õppijad väikestesse gruppidesse.
– Paluge neil koostada mõttekaart erinevate motivatsiooniallikatega:
* Isiklikud eesmärgid (nt töö leidmine, suhtlemine kohalikus kogukonnas)
* Kultuurihuvi (nt eesti filmide vaatamine, raamatute lugemine)
* Sotsiaalsed sidemed (nt eestikeelsed sõbrad, perekond)
* Eneseareng (nt uue oskuse omandamine)
– Grupid esitlevad oma mõttekaarte lühidalt.
3. Motivatsioonistrateegiate arutelu (10 min):
– Tutvustage mõningaid strateegiaid motivatsiooni hoidmiseks:
* Realistlike lühiajaliste eesmärkide seadmine
* Edusammude jälgimine ja tähistamine
* Keeleõppe sidumine huvialadega
* Õpikaaslaste või keelevahetuspartneri leidmine
* Eestikeelse meedia regulaarne tarbimine
– Arutlege gruppides, millised strateegiad võiksid neile sobida ja miks.
4. Isikliku motivatsiooniplaani koostamine (5 min):
– Paluge igal õppijal kirjutada 3-5 konkreetset tegevust, mida nad kavatsevad teha oma õpimotivatsiooni hoidmiseks.
– Julgustage neid seadma realistlikke ja mõõdetavaid eesmärke.
Lisaideed:
1. Motivatsiooniblogi pidamine:
– Julgustage õppijaid pidama lühikest eestikeelset blogi või päevikut oma keeleõppe teekonnast.
– See aitab jälgida edusamme ja väljendada tundeid keeleõppe protsessi kohta.
2. “Keeleõppe tähenduslikud hetked”:
– Paluge õppijatel jagada oma kõige tähenduslikumaid või naljakaid kogemusi eesti keele kasutamisel.
– See aitab luua positiivseid seoseid keeleõppega ja julgustab teisi.
3. Eestikeelne mentorlus:
– Aidake õppijatel leida eestikeelne mentor või keelevahetuspartner.
– See loob regulaarse võimaluse keele praktiseerimiseks ja kultuurivahetuseks.
4. Eestikeelsed väljakutsed:
– Korraldage regulaarseid väljakutseid, nt “Räägi iga päev 5 minutit eesti keeles”, “Õpi iga nädal 10 uut sõna”.
– See lisab keeleõppele mängulisust ja aitab luua järjepidevust.
5. Kultuuriürituste kalender:
– Koostage koos õppijatega kalender eestikeelsetest kultuuriüritustest (filmid, kontserdid, näitused).
– Julgustage neid osalema ja jagama oma kogemusi.
Need tegevused aitavad õppijatel leida isiklikke motivatsiooniallikaid ja strateegiaid, kuidas hoida huvi ja entusiasmi eesti keele õppimisel pikaajaliselt.