Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Õpistrateegia: Pikaajalise keeleõppe plaani koostamine

1. Sissejuhatus (5 min):

– Selgitage pikaajalise õppeplaani olulisust keeleõppes

– Rõhutage, et plaan peaks olema paindlik ja kohandatav

2. Isiklike keeleõppe eesmärkide seadmine (10 min):

– Paluge õppijatel kirja panna 2-3 konkreetset pikaajallist eesmärki (nt “Soovin aasta pärast suuta lugeda lihtsamaid eestikeelseid uudiseid”)

– Jagage eesmärgid väiksemateks vahe-eesmärkideks (nt “Õpin iga nädal 20 uut sõna”)

3. Õppemeetodite ja -ressursside kaardistamine (5 min):

– Tutvustage erinevaid keeleõppe võimalusi: keelekursused, tandemõpe, keeleõppe äpid, eestikeelne meedia jne

– Paluge õppijatel märkida üles, milliseid meetodeid nad sooviksid kasutada

4. Ajakava koostamine (5 min):

– Juhendage õppijaid looma nädalast või kuist ajakava

– Rõhutage regulaarsuse olulisust (nt 30 minutit päevas on efektiivsem kui 3 tundi nädalavahetusel)

5. Enesehindamise ja -motiveerimise strateegiad (5 min):

– Arutlege, kuidas õppijad saavad oma edusamme jälgida (nt keeleõppe päevik, regulaarsed testid)

– Jagage ideid, kuidas end motiveerida (nt väikesed autasud eesmärkide saavutamise eest)

Lisaideed:

1. Keeleõppe partneri leidmine:

Julgustage õppijaid leidma endale keeleõppe partner, kellega regulaarselt kohtuda ja eesti keeles suhelda. See võib olla kaasõppija kursuselt või keegi kohalikust kogukonnast.

2. Eestikeelse keskkonna loomine kodus:

Pakkuge ideid, kuidas muuta kodune keskkond rohkem eestikeelseks, nt eestikeelsete siltide kasutamine, eestikeelse raadio või podcasti kuulamine taustaks.

3. Kultuuriliste eesmärkide lisamine:

Julgustage õppijaid lisama oma plaani ka kultuurilisi eesmärke, nt eesti filmide vaatamine, eesti kirjanduse lugemine või eesti üritustel osalemine.

4. Digitaalne keeleõppe portfoolio:

Tutvustage ideed luua digitaalne keeleõppe portfoolio (nt blogina), kuhu õppijad saavad koguda oma keeleõppe materjale, edusamme ja mõtteid.

5. Keeleõppe “väljakutsete” planeerimine:

Julgustage õppijaid planeerima regulaarseid keeleõppe väljakutseid, nt “Üks nädal ainult eesti keeles”, “30 päeva järjest eestikeelne uudis” jne.

Need tegevused ja ideed aitavad õppijatel luua struktureeritud, kuid paindliku plaani eesti keele õppimise jätkamiseks, arvestades nende isiklikke eesmärke ja eelistusi.