Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Õpistrateegiad

1. Sissejuhatus (2 min)

   – Selgitage õpistrateegiate olulisust keeleõppes

   – Rõhutage, et erinevad strateegiad sobivad erinevatele inimestele

2. Põhilised õpistrateegiad (10 min)

   Tutvustage järgmisi strateegiaid:

   a) Sõnade õppimine kontekstis

      – Sõnade õppimine lausetes või fraasides

      – Sõnakaartide kasutamine koos näitelausetega

   b) Aktiivne kuulamine

      – Eestikeelsete raadiosaadete, podcastide kuulamine

      – Subtiitritega eestikeelsete filmide/saadete vaatamine

   c) Kordamine ja harjutamine

      – Regulaarne Keelekliki harjutuste tegemine

      – Õpitud fraaside kasutamine igapäevaelus

   d) Visualiseerimine

      – Mõistekaartide loomine

      – Piltide joonistamine uute sõnade juurde

   e) Eestikeelse keskkonna loomine

      – Telefoni või arvuti keele vahetamine eesti keelele

      – Eestikeelsete siltide kasutamine kodus

3. Praktilised näited (5 min)

   – Demonstreerige lühidalt iga strateegia kasutamist

   – Paluge õppijatel jagada oma kogemusi erinevate strateegiatega

4. Küsimused ja arutelu (3 min)

   – Vastake õppijate küsimustele

   – Julgustage õppijaid proovima erinevaid strateegiaid

Lisaideed:

1. Õpistiilide test: Viige läbi lühike test, et aidata õppijatel tuvastada oma eelistatud õpistiil (visuaalne, auditiivne, kinesteetiline).

2. Õpistrateegiate päevik: Julgustage õppijaid pidama päevikut, kuhu nad märgivad, milliseid strateegiaid nad kasutasid ja kui efektiivsed need olid.

3. Õpipartnerite süsteem: Tutvustage ideed leida õpipartner, kellega koos harjutada ja üksteist motiveerida.

4. Tehnoloogia kasutamine: Tutvustage erinevaid keeleõppe äppe ja veebilehti, mis toetavad eesti keele õppimist.

5. Kultuuriline immerssioon: Rõhutage eesti kultuuri tundmaõppimise olulisust keeleõppes (nt eesti muusika kuulamine, eesti kirjanduse lugemine).

6. Eneserefleksiooni tähtsus: Selgitage, kuidas regulaarne eneserefleksioon aitab õpiprotsessi paremini mõista ja parandada.

7. Vigadest õppimine: Julgustage õppijaid nägema vigu kui õppimisvõimalusi, mitte kui ebaõnnestumisi.