Tegevuse kirjeldus:
1. Sissejuhatus (5 min)
– Selgitage refleksiooni olulisust õpiprotsessis
– Tutvustage refleksiooni teemat: õpiraskuste ületamine
2. Individuaalne mõtisklemine (10 min)
– Paluge õppijatel mõelda viimasele õpiperioodile ja kirjutada üles:
a) 2-3 õpiraskust, millega nad on kokku puutunud
b) Kuidas nad need raskused ületasid
c) Mida nad nendest kogemustest õppisid
3. Paaristöö (5 min)
– Õppijad jagavad oma kogemusi paarilisega
– Paarilised annavad üksteisele toetavat tagasisidet ja jagavad omapoolseid soovitusi
4. Ühine arutelu (7 min)
– Mõned vabatahtlikud jagavad oma kogemusi kogu grupiga
– Õpetaja toob välja ühiseid teemasid ja strateegiaid
5. Kokkuvõte ja edasised sammud (3 min)
– Õpetaja teeb lühikokkuvõtte kuuldud strateegiatest
– Õppijad sõnastavad ühe konkreetse strateegia, mida nad järgmisel õpiperioodil proovivad rakendada
Lisaideed:
1. Õpipäevik: Julgustage õppijaid pidama regulaarset õpipäevikut, kuhu nad märgivad üles oma raskused ja nende ületamise viisid. See aitab neil oma arengut paremini jälgida.
2. Visuaalne kujutamine: Paluge õppijatel luua visuaalne skeem või mõttekaart oma õpiteekonnast, märkides ära olulised verstapostid ja ületatud takistused.
3. Motivatsioonikirjad: Õppijad kirjutavad iseendale motivatsioonikirja, mida nad saavad lugeda järgmise õpiraskuse korral.
4. Raskuste ületamise “tööriistakast”: Looge koos õppijatega “tööriistakast” erinevatest strateegiatest ja meetoditest õpiraskustega toimetulekuks.
5. Rollimäng: Õppijad mängivad läbi olukordi, kus nad peavad üksteisele nõu andma õpiraskuste ületamiseks.
6. Edusammude tähistamine: Looge klassis süsteem, kus õppijad saavad oma väikeseid ja suuri võite õpiraskuste ületamisel tähistada ja jagada.
7. Ekspertide kaasamine: Kutsuge tundi keegi, kes on edukalt eesti keele selgeks õppinud, et ta jagaks oma kogemusi ja nõuandeid.
Need tegevused ja ideed aitavad õppijatel mõtestada oma õpiprotsessi, suurendada enesekindlust ja arendada probleemilahendusoskusi keeleõppes.