Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Refleksioon: “Minu areng kursuse jooksul”

1. Individuaalne mõtisklemine (5 min)

Õppijad vastavad kirjalikult järgmistele küsimustele:

– Millised olid minu peamised eesmärgid kursuse alguses?

– Millised on minu suurimad saavutused kursuse jooksul?

– Mis oli minu jaoks kõige raskem? Kuidas ma sellega toime tulin?

– Milline õpistrateegia osutus minu jaoks kõige kasulikumaks?

2. Paaristöö (5 min)

Õppijad jagavad oma mõtteid paarilisega. Paarilise ülesanne on kuulata ja esitada vähemalt üks täpsustav küsimus.

3. Grupivestlus (5 min)

Kogu grupp jagab mõningaid tähelepanekuid. Õpetaja juhib vestlust, tuues välja ühiseid jooni ja innustades õppijaid.

4. Tulevikueesmärkide seadmine (5 min)

Õppijad kirjutavad üles 2-3 konkreetset eesmärki edasiseks keeleõppeks, lähtudes oma arengust kursusel.

Lisaideed:

1. Keeleõppe päevik: Julgustage õppijaid pidama keeleõppe päevikut, kuhu nad saavad regulaarselt kirjutada oma edusammudest, väljakutsetest ja tähelepanekutest. See aitab neil näha oma arengut pikema aja jooksul.

2. Enesehinnangu skaala: Looge koos õppijatega enesehinnangu skaala erinevate keeleoskuste jaoks (nt kuulamine, rääkimine, lugemine, kirjutamine). Paluge neil hinnata oma taset kursuse alguses ja lõpus, et näha konkreetset arengut.

3. “Minu keeleõppe teekond” visuaalne esitlus: Paluge õppijatel luua visuaalne esitlus (nt ajajoon, mõttekaart või kollaaž) oma keeleõppe teekonnast, tuues välja olulised õppemomendid, väljakutsed ja saavutused.

4. Tagasiside kaaslastelt: Paluge õppijatel anda konstruktiivset tagasisidet üksteise arengu kohta. See aitab neil märgata arengut, mida nad ise ei pruugi olla tähele pannud.

5. Keeleportfoolio koostamine: Julgustage õppijaid koostama keeleportfooliot, kuhu nad koguvad oma töid, saavutusi ja mõtteid kogu kursuse jooksul. Kursuse lõpus saavad nad seda portfooliot kasutada oma arengu analüüsimiseks.

6. “Tuleviku mina” kiri: Paluge õppijatel kirjutada kiri oma “tuleviku minale”, kus nad kirjeldavad oma praegust keeletaset ja eesmärke tulevikuks. See kiri võiks olla motivatsiooniallikaks edasisel õppimisel.