Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Refleksioon: “Mis on olnud seni kõige kasulikum?”

1. Sissejuhatus (3 min):

   – Juhendaja selgitab refleksiooni olulisust õppeprotsessis.

   – Tutvustatakse refleksiooni eesmärke ja struktuuri.

2. Individuaalne mõtisklemine (7 min):

   – Osalejad mõtlevad järgmistele küsimustele:

     * Mis on olnud seni kõige kasulikum õpitud teema või oskus?

     * Milline õppemeetod või -strateegia on olnud kõige efektiivsem?

     * Milline tegevus või harjutus on aidanud kõige rohkem keeleoskust arendada?

     * Kuidas olete saanud õpitut rakendada igapäevaelus?

3. Kirjalik refleksioon (8 min):

   – Osalejad kirjutavad lühikese refleksiooni (umbes 100-150 sõna), vastates eelnevatele küsimustele.

   – Juhendaja rõhutab, et see on isiklik refleksioon ja ei pea olema keeleliselt perfektne.

4. Paaristöö: Kogemuste jagamine (5 min):

   – Osalejad jagatakse paaridesse.

   – Nad jagavad oma peamisi mõtteid paarilisega.

   – Partner kuulab aktiivselt ja võib esitada täpsustavaid küsimusi.

5. Grupi arutelu (5 min):

   – Juhendaja juhib grupiarutelu, küsides:

     * Millised teemad või oskused olid kõige sagedamini mainitud kui kasulikud?

     * Millised õppemeetodid osutusid kõige efektiivsemaks?

     * Kuidas on õppijad saanud õpitut praktikas rakendada?

6. Õppimistehnikate jagamine (5 min):

   – Osalejad jagavad konkreetseid tehnikaid või nippe, mis on neid aidanud.

   – Need kirjutatakse tahvlile või ekraanile, et kõik saaksid neid näha ja vajadusel üles märkida.

7. Tulevikuplaanide sõnastamine (5 min):

   – Osalejad kirjutavad üles:

     * Ühe asja, mida nad kindlasti jätkavad, sest see on osutunud kasulikuks.

     * Ühe uue strateegia või meetodi, mida nad tahaksid proovida, inspireerituna teiste kogemustest.

8. Kokkuvõte (2 min):

   – Juhendaja võtab arutelu kokku, rõhutades peamisi õppetunde ja jagatud strateegiaid.

   – Julgustatakse osalejaid jätkuvalt reflekteerima oma õppimiskogemusi.

Lisaideed:

– Luua “edu lugude” sein või digitaalne platvorm, kuhu osalejad saavad postitada oma positiivseid kogemusi ja õnnestumisi.

– Korraldada “õppimistehnikate mess”, kus osalejad saavad lühidalt tutvustada oma kõige efektiivsemaid õppimismeetodeid.

– Julgustada osalejaid pidama õppimispäevikut, kuhu nad regulaarselt märgivad üles, mis on olnud kasulik ja miks.

See refleksioonitegevus aitab osalejatel teadvustada oma edusamme ja efektiivseid õppimisviise. See suurendab nende eneseteadlikkust õppijatena ja võimaldab neil teha teadlikumaid valikuid oma edasises õppimises. Samuti loob see võimaluse õppida kaasõppijate kogemustest ja strateegiatest.