Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Rollimäng “Kohvikus”

1. Sissejuhatus (5 min):

   – Juhendaja selgitab rollimängu eesmärke ja struktuuri.

   – Tutvustatakse põhilist sõnavara ja fraase, mida kohvikus kasutatakse.

2. Näidisdialoogi esitlus (5 min):

   – Juhendaja esitab koos abiga lühikese näidisdialoogi kohvikus.

   – Osalejad kuulavad ja märgivad üles uued või olulised fraasid.

3. Sõnavara ja fraaside kordamine (5 min):

   – Grupp kordab koos olulisemaid fraase:

     * “Tere, mida te soovite?”

     * “Ma sooviksin…”

     * “Kas teil on…?”

     * “Palun üks…”

     * “Kui palju see maksab?”

     * “Tasun kaardiga/sularahas.”

4. Rollimängu ettevalmistus (5 min):

   – Osalejad jagatakse paaridesse.

   – Igale paarile antakse rollimängu stsenaarium (nt tavaline tellimus, eridieet, probleemne olukord).

   – Paarid valmistavad ette lühikese dialoogi.

5. Rollimängude esitamine (15 min):

   – Paarid esitavad oma dialoogid klassi ees.

   – Teised kuulavad ja märgivad üles häid fraase või uut sõnavara.

6. Tagasiside ja arutelu (5 min):

   – Juhendaja ja teised osalejad annavad konstruktiivset tagasisidet.

   – Arutatakse, millised fraasid olid eriti kasulikud või huvitavad.

7. Keerulisem rollimäng (10 min):

   – Juhendaja esitab keerulisema stsenaariumi (nt tellimuse muutmine, kaebuse esitamine).

   – Vabatahtlikud esitavad uue stsenaariumi kohapeal improviseerides.

8. Kokkuvõte ja refleksioon (5 min):

   – Osalejad jagavad, mida nad õppisid ja mis oli nende jaoks kõige kasulikum.

   – Juhendaja rõhutab olulisemaid õppetunde ja fraase.

Lisaideed:

– Kasutada rekvisiite (nt menüüd, tassi) rollimängu realistlikumaks muutmiseks.

– Filmida mõned rollimängud ja analüüsida neid koos grupiga.

– Luua “fraaside pank” kõige kasulikumatest väljenditest, mida osalejad saavad hiljem kasutada.

See harjutus aitab osalejatel praktiseerida reaalses elus vajalikke suhtlusoskusi turvalises keskkonnas. See arendab nii rääkimis- kui ka kuulamisoskust ning suurendab enesekindlust eesti keele kasutamisel igapäevastes olukordades.