Tulika 15/17 Tallinn
+3725266759
info@solaintegra.ee

Teemade 3 ja 4 tutvustus

1. Ülevaade järgmistest teemadest (10 min):

   – Juhendaja tutvustab lühidalt Keelekliki 3. ja 4. teema sisu:

     * 3. Saame kokku!

     * 4. Üks kohv, palun!

   – Iga teema kohta antakse lühike ülevaade põhisõnavarast ja grammatikast.

   – Selgitatakse, kuidas need teemad seostuvad igapäevaeluga.

2. Õpieesmärkide tutvustamine (5 min):

   – Juhendaja selgitab, mida õppijad peaksid pärast nende teemade läbimist oskama.

   – Näiteks:

     * Oskate kokku leppida kohtumist

     * Suudate tellida kohvikus jooki ja sööki

     * Mõistate põhilisi aega väljendavaid fraase

3. Iseseisva töö juhised (10 min):

   – Juhendaja annab konkreetsed juhised Keelekliki kasutamiseks:

     * Kui palju aega peaks igale teemale pühendama (nt 1-2 tundi päevas)

     * Millises järjekorras ülesandeid lahendada

     * Kuidas kasutada Keelekliki erinevaid funktsioone (nt heli, videod)

   – Lisaülesannete soovitused:

     * Koostada dialoog kohvikus tellimise kohta

     * Kirjutada lühike e-kiri sõbrale kohtumise kokkuleppimiseks

4. Praktilised näpunäited (3 min):

   – Juhendaja jagab soovitusi efektiivseks iseseisvaks õppimiseks:

     * Luua endale kindel õppimisrutiin

     * Kasutada Keelekliki materjale ka mobiilis, nt ühistranspordis

     * Pidada õpipäevikut edusammude jälgimiseks

5. Küsimused ja vastused (2 min):

   – Osalejatel on võimalus küsida täpsustavaid küsimusi.

6. Motiveeriv lõpetus (2 min):

   – Juhendaja julgustab osalejaid aktiivselt õppima ja rõhutab järjepidevuse olulisust.

   – Meenutatakse järgmise kohtumise kuupäeva.

Lisaideed:

– Jagada osalejatele lühike kokkuvõte järgmiste teemade põhipunktidest.

– Luua veebipõhine foorum või meililist, kus osalejad saavad üksteist toetada ja küsimusi esitada.

– Pakkuda vabatahtlikke lisaülesandeid neile, kes soovivad rohkem praktiseerida.

See tegevus aitab osalejatel mõista, mida nad järgmisena õppima hakkavad, ja annab neile selged juhised iseseisvaks tööks. See toetab nende motivatsiooni ja aitab neil oma õppimist paremini planeerida.

Motiveeriv lõpetus

Siin on mõned ideed, kuidas teha motiveerivat lõpetust, mis oleks arusaadav erineva emakeelega õppijatele:

1. Kasuta positiivseid žeste: Näita pöialt üles, naerata laialt või plaksuta käsi.

2. Korda lihtsat fraasi: Vali lühike ja lihtne fraas, mida saab tunni lõpus korrata, näiteks “Me saame hakkama!” või “Eesti keel on tore!”

3. Visualiseeri edu: Joonista tahvlile lihtne graafik või redel, mis näitab edasiminekut.

4. Kasuta kehalisi tegevusi: Lase õpilastel teha väike võidutants või anda üksteisele “high five”.

5. Näita pilte edusammudest: Kasuta lihtsaid pilte, mis näitavad arengut (nt väike taim, mis kasvab suureks puuks).

Vaatame nüüd, kuidas neid ideid praktikas rakendada ühe lihtsa visuaalse näite abil:

Selle visuaalse lõpetuse selgitus:

1. “Tubli töö täna!” – Lihtne, positiivne sõnum, mis on kergesti mõistetav.

2. Ikoonid:

   – Pöial üles (ThumbsUp): Näitab heakskiitu ja edu.

   – Täht (Star): Sümboliseerib saavutust.

   – Võrse (Sprout): Kujutab kasvu ja arengut.

3. Lihtsad fraasid kordamiseks:

   – “Me saame hakkama!”

   – “Eesti keel on tore!”

4. Järgmise tunni teema mainimine tekitab ootusärevust ja huvi.

Õpetaja saab seda visuaali näidata projektoriga või joonistada lihtsustatud versiooni tahvlile. Tunni lõpus võib õpetaja:

1. Näidata visuaali ja korrata fraase koos õpilastega.

2. Paluda õpilastel näidata pöialt üles ja korrata fraase.

3. Lasta õpilastel anda üksteisele “high five”.

4. Julgustada õpilasi joonistama oma vihikusse väikese võrse, mis sümboliseerib nende kasvu eesti keele õppimisel.

See lõpetus on visuaalne, positiivne ja interaktiivne, mis aitab kinnistada õpitut ja motiveerida õpilasi järgmiseks tunniks, olenemata nende emakeelest.